Wereldwijd werken vanuit Waalre.

Je zou niet zeggen dat Bas Rombouts nog maar net Junior Belastingadviseur is. Bij HLB Witlox Van den Boomen in Waalre werkt hij al met klanten wereldwijd, van de VS tot Hong Kong. “Er speelt vaak internationale problematiek waar nog weinig over bekend is. Dat vind ik interessant om uit te zoeken.”.

Bas Rombouts - 1120x1216

Bas Rombouts

is sinds mei 2020 Junior Belastingadviseur (internationaal) bij HLB Witlox Van den Boomen

Al snel kreeg Bas zijn eigen klantenpakket met multinationals en grote Brabantse familiebedrijven die ook in het buitenland ondernemen. “Ik vind dat ik leuke en uitdagende klanten heb. Er kan veel spelen bij klanten en ik krijg de vrijheid om me daarin vast te bijten. Bij die interessante vraagstukken krijg ik ook echt zin om het uit te zoeken.”

Van starter naar internationaal expert

Zo kreeg Bas onlangs twee interessante casussen, rond complexe Europese regelgeving over hybride mismatches en rond een bedrijf in Hong Kong met een Europese structuur. Bas wordt als junior al regelmatig ingevlogen voor complexe belastingvraagstukken in het buitenland, en ook intern groeit Bas hard door: “Als junior kun je hier al veel kansen pakken. Zo ben ik samen met een collega uit Waalwijk nu voorzitter van het vaktechnisch overleg internationaal.”

Belastingen en breder

Niet alleen de klant, ook Bas plukt de vruchten van een multidisciplinair kantoor: “Samenwerken is nodig om je klant optimaal te helpen, maar het maakt je werk ook breder en interessanter. Tijdens je belastingadvies signaleer je meteen wat er speelt bij een klant en kun je snel de juiste specialist vinden als het nodig is.” Bas leert veel van zijn collega’s: “Van onze accountants leer ik over boekingen en posten en van de notarissen leer ik over aktes en herstructureringen. Bij het opstellen van de jaarrekening en aktes heb ik ook contact met accountants en dankzij onze strategische alliantie ook met advocaten en notarissen. Dat is wel uniek hier.”

Studiebelasting

Je studielast kun je bij HLB Witlox Van den Boomen zelf bepalen. Als het aan Bas ligt, is hij nooit uitgeleerd: “Ons vak is veranderlijk. En je hebt 10 jaar nodig om echt een expert te worden als belastingadviseur. Daarom vind ik ontwikkeling ook zo belangrijk.” Bas kan putten uit een groot aanbod, van vakinhoudelijke opleidingen en cursussen tot workshops voor verschillende vaardigheden. “Hoe geef je een presentatie, hoe ga je om met factuurproblematiek, hoe breng je slecht nieuws? Social skills worden steeds belangrijker en ook die leer je hier.”

Voor het eerste fluitsignaal bij PSV

Als sportfanaat vindt Bas het belangrijk om daar tijd voor vrij te maken. En dat kan ook. “Soms ga ik in de lunchpauze naar de sportschool. Ik krijg de ruimte en het vertrouwen om zelf te bepalen waar en hoe ik mijn uren maak. De verdeling tussen werken op kantoor en thuis is ongeveer 50/50. En als ik later wil beginnen of eerder wil stoppen, dan kan dat altijd. Bijvoorbeeld om op tijd bij een wedstrijd van PSV te zijn.”

Beter leven

Of Bas voldoening haalt uit zijn werk als belastingadviseur? “Zeker! Veel klanten uit het buitenland hebben geen idee van ons belastingstelsel en zijn heel blij met mijn hulp. Vaak worden wij ingezet als het complex wordt. Daar gaat bij klanten dan ook vaak de meeste waardering en blijdschap vanuit. En met ons advies dragen we toch ook een beetje bij aan een betere economie, meer welvaart en een beter leven voor veel mensen.”

Wil jij ook de carrièregaranties van Bas?

Ontdek de 5 carrièregaranties van HLB Witlox Van den Boomen en vind jouw baan bij de nieuwste vacatures.   

Medior Strategisch Adviseur

Zet samen met je collega’s ondernemers op de juiste koers.  
 
Jouw rol als Medior Strategisch Adviseur 
  • Je voert gesprekken met de klant en helpt ze aan focus door een scherpe analyse, die je vertaalt naar concrete oplossingen of doelstellingen. 
  • Je legt de gemaakte afspraken en de afgesproken route accuraat vast in een roadmap.  
  • Je faciliteert en coördineert een goede samenwerking met de klant, de betrokken medewerkers en je collega’s. 
  • Je helpt de klant bij het bereiken van zijn/haar strategische doelstellingen door de juiste kennis op het juiste moment in te brengen. 
Je bent een generalist, met jouw helicopterview kun je hoofd- en bijzaken scheiden en zo de juiste prioriteiten stellen. Als sparringpartner weet je de uitdagingen van de onderneming en de ondernemer te doorgronden en mee te denken in oplossingen. Samen bepaal je de strategische doelstellingen, die je samen met één van onze projectleiders vertaalt naar een concreet plan van aanpak waarmee de klant de strategie kan implementeren. Zo ben je snel van veel betekenis voor je klant.  
 
Je team  
Je standplaats is Waalre, maar je werkplek is flexibel: vanuit huis, op een andere vestiging of bij een klant op locatie. Je hoort bij de business line Business Advisory met fijne collega’s die er zijn om jou te helpen, want bij ons werken we samen aan het beste resultaat. Dankzij onze multidisciplinaire organisatie krijg je steun van meerdere disciplines; van accountants tot corporate finance adviseurs. 
 
Dit heb je: 
  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding in een relevante opleidingsrichting. 
  • Je hebt ruime werkervaring (> 6 jaar) in een commerciële adviesorganisatie, bij voorkeur in een relevant werkveld zoals verandermanagement, strategisch advies of organisatiepsychologie. 
  • Je bent resultaatgericht en stressbestendig. Je staat voor je dienstverlening en zorgt ook voor je eigen resultaat. 
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen, organisatiesensitiviteit en bent commercieel gedreven. 
  • Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels. 
  • De MS Office-pakketten hebben voor jou weinig geheimen. 
  • Je werkt graag samen en verbindt zowel interne als externe partijen met elkaar. 
 
Dit krijg je: 
  • Marktconform salaris (plus) 
  • 30 vrije dagen (op fulltime basis). 
  • De mogelijkheid om 2 weken verlof te kopen (op fulltime basis).  
  • De mogelijkheid om feestdagen te ruilen. 
  • Laptop, thuiswerkbox, recente iPhone en vergoeding voor jouw ergonomische werkplek thuis. 
  • Gunstige mobiliteitsregeling of auto van de zaak en onkosten- of thuiswerkvergoeding. 
  • Flexibel werken: zelf bepalen waar en hoe je jouw uren maakt. 
  • Alle aandacht voor jouw ontwikkeling, o.a. met onze Academy en een talentprogramma op maat. 
  • Onze 5 carrièregaranties. 
  • Een uitstekende onboarding, gewaardeerd met een 9+. 
 
Doorgroeimogelijkheden 
Vanuit deze rol krijg je de ruimte om door te groeien in de diepte binnen de afdeling Bedrijfsadvies, of in de breedte op andere afdelingen in de organisatie. Samen houden we op elk moment in je carrière oog voor wat je wil.  
 
Daarom werken al ruim 600 collega’s bij ons: 
  1. Je werkt voor mooie, uitdagende klanten 
  2. Je werkt samen in multidisciplinaire teams  
  3. Je werkt flexibel in tijd en locatie 
  4. Jouw werk doet ertoe bij collega’s en klanten 
  5. Je ontwikkelt je tot de beste versie van jezelf  

Junior IT Auditor

Help samen met je collega’s ondernemers vooruit met hulp van IT.

Jouw rol als Junior IT Auditor 

  • Je voert controle-opdrachten van de jaarrekening uit. 
  • Je ondersteunt klanten in het kader van assurance-opdrachten, zoals ISAE3402. 
  • Je toetst bij klanten de volwassenheid van maatregelen rond informatiebeveiliging en privacybescherming of adviseert daarover. 
  • Je toetst in hoeverre klanten compliant zijn aan relevante wet- en regelgeving (zoals AVG/GDPR). 
  • Je adviseert in het kader van projecten en pakketimplementaties. 
  • Je bent medeverantwoordelijk voor het hele traject van dienstverlening aan onze klanten. 

Jouw rol is ideaal om snel te groeien, als professional én als persoon. Je benut onze voorsprong in data-analyse, process mining en de andere mogelijkheden van onze automatiseringsomgeving. Je werkt daarin samen met een accountant, IT Auditor en data-analist. Je ontwikkelt jezelf maximaal met hulp van onze Academy vol opleidingen en trainingen én met steun van je collega’s.

Je team  

Bij welke vestiging wil jij werken? Dat ontdekken we graag met jou. Je werkplek is in elk geval flexibel: vanuit huis, op een andere vestiging of bij een klant op locatie. Je hoort bij de business line Audit. Daarin krijg je ruim 135 collega’s die er zijn om jou te helpen, want bij ons werken we samenaan het beste resultaat. Je leert van je directe collega’s, maar ook van onze fiscalisten, corporate finance adviseurs en van de advocaten en notarissen van onze strategische alliantiepartner VDB Advocaten Notarissen. Al die disciplines in huis, dat is uniek in onze branche

Dit heb je: 

  • Gestart of bereid om te starten met een IT-auditor-opleiding, je staat aan de start van je carrière. 
  • Basiskennis over geautomatiseerde informatiesystemen en affiniteit met data-analyse. 
  • Financiële affiniteit, eventueel met achtergrond in de accountancy. 
  • Ervaring met ISAE3402 en overige IT-gerelateerde opdrachten is een pre. 
  • Een pragmatische instelling en gericht op het bereiken van resultaten. 
  • Je bent servicegericht en beschouwt het verkopen van onze diensten als een logisch gevolg daarvan.

Dit krijg je: 

  • Optimale ondersteuning tijdens je IT-audit-opleiding. 
  • Een ambitieus team met IT Auditors en data-analisten. 
  • Marktconform salaris (plus).
  • Beroepsopleiding volgen onder werktijd.
  • 30 vrije dagen (op fulltime basis). 
  • De mogelijkheid om 2 weken verlof te kopen (op fulltime basis).  
  • De mogelijkheid om feestdagen te ruilen. 
  • Laptop, thuiswerkbox, recente iPhone en vergoeding voor jouw ergonomische werkplek thuis. 
  • Reiskostenvergoeding en onkosten- of thuiswerkvergoeding. 
  • Flexibel werken: zelf bepalen waar en hoe je jouw uren maakt. 
  • Alle aandacht voor jouw ontwikkeling, o.a. met onze Academy en een talentprogramma op maat. 
  • Onze 5 carrièregaranties. 
  • Een uitstekende onboarding, gewaardeerd met een 9+. 

Doorgroeimogelijkheden 
Vanuit deze rol krijg je de ruimte om door te groeien in de diepte binnen de afdeling Audit, of in de breedte op andere afdelingen in de organisatie. Samen houden we op elk moment in je carrière oog voor wat je wil.  

Daarom werken al ruim 600 collega’s bij ons: 

  1. Je werkt voor mooie, uitdagende klanten 
  2. Je werkt samen in multidisciplinaire teams  
  3. Je werkt flexibel in tijd en locatie 
  4. Jouw werk doet ertoe bij collega’s en klanten 
  5. Je ontwikkelt je tot de beste versie van jezelf
 
Heb jij interesse in deze vacature, maar twijfel je of het bij je past?
Neem dan contact op met Anita Walraven (+31 881 948 574). Wij denken in mogelijkheden en staan open voor iedereen die zich groots wil ontwikkelen
Meer weten

Junior Belastingadviseur

Help samen met je collega’s ondernemers met belastingadvies vooruit.  
 
Jouw rol als Junior Belastingadviseur 
  • Je ondersteunt een ervaren collega bij het geven van belastingadviezen en werkt zelfstandig minder complexe adviezen uit.  
  • Je verzamelt informatie ter voorbereiding van complexe belastingadviezen en werkt vastomlijnde onderwerpen en (deel)vraagstukken uit.  
  • Je legt gegevens vast in klantendossiers en stelt (concept)notities en brieven op.  
 
Jouw rol is ideaal om snel te groeien, als belastingadviseur én als persoon. Je krijgt veel ruimte, kansen en verantwoordelijkheden en mag meteen vanaf het begin al veel klantcontact hebben. Je ontwikkelt jezelf met hulp van onze Academy met tal van opleidingen en trainingen. Bovendien krijg je een brede kijk op het vak doordat je samenwerkt in multidisciplinaire teams.  
 
Je team  
Bij welke vestiging wil jij werken? Dat ontdekken we graag met jou. Je hoort bij de business line Belastingadvies. Daarin krijg je ruim 115 collega’s die er zijn om jou te helpen, want bij ons werken we samenaan het beste resultaat. Je leert van je fiscale collega’s, maar ook van onze accountants, corporate finance adviseurs en van de advocaten en notarissen van onze strategische alliantiepartner VDB Advocaten Notarissen. Al die disciplines in huis, dat is uniek in onze branche.   
 
Dit heb je: 
  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding Fiscaal Recht of Fiscale Economie. 
  • Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden. 
  • Je durft bestaande kaders los te laten als je zo tot optimale oplossingen komt voor klanten. 
  • Je hebt doorzettingsvermogen, bent kwaliteitsgericht en initiatiefrijk.  
 
Dit krijg je: 
  • Marktconform salaris (plus).
  • Beroepsopleiding volgen onder werktijd.
  • 30 vrije dagen (op fulltime basis). 
  • De mogelijkheid om 2 weken verlof te kopen (op fulltime basis).  
  • De mogelijkheid om feestdagen te ruilen. 
  • Laptop, thuiswerkbox, recente iPhone en vergoeding voor jouw ergonomische werkplek thuis. 
  • Reiskostenvergoeding. 
  • Onkostenvergoeding of thuiswerkvergoeding. 
  • Flexibel werken: zelf bepalen waar en hoe je jouw uren maakt. 
  • Alle aandacht voor jouw ontwikkeling, o.a. met onze Academy en een talentprogramma op maat. 
  • Onze 5 carrièregaranties. 
  • Een uitstekende onboarding, gewaardeerd met een 9+. 
 
Doorgroeimogelijkheden 
Vanuit deze rol krijg je de ruimte om door te groeien in de diepte binnen de afdeling Belastingadvies, of in de breedte op andere afdelingen in de organisatie. Samen houden we op elk moment in je carrière oog voor wat je wil.  
 
Daarom werken al ruim 600 collega’s bij ons: 
  1. Je werkt voor mooie, uitdagende klanten 
  2. Je werkt samen in multidisciplinaire teams  
  3. Je werkt flexibel in tijd en locatie 
  4. Jouw werk doet ertoe bij collega’s en klanten 
  5. Je ontwikkelt je tot de beste versie van jezelf
 
Heb jij interesse in deze vacature, maar twijfel je of het bij je past?
Neem dan contact op met Anita Walraven (+31 881 948 574). Wij denken in mogelijkheden en staan open voor iedereen die zich groots wil ontwikkelen
Meer weten
Jacqueline Damen-Herps_full-color

Stel je vraag

Heb je een vraag of wil je meer informatie over werken bij ons? Stel je vraag. Antwoord gegarandeerd.