Alle carrièregaranties helpen mij in mijn ambities.

Assistent Controller Bas de Bont (22) haalde zijn bachelor Economie en Bedrijfseconomie en een master Accountancy & Control aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Daarna bleek een traineeship de ideale weg voor Bas om zijn eerste werkervaring op te doen en te ontdekken welke kant hij op wil in de accountancy.  

Bas de Bont

Bas de Bont

is sinds september 2022 Assistent Controller bij HLB Witlox Van den Boomen

Trainee met multidisciplines 

Na zijn studie wist Bas nog niet precies waar zijn sterke punten het best tot zijn recht zouden komen. In gesprek met HLB Witlox Van den Boomen stelde hij zijn traineeship op maat samen om daarachter te komen. “Na de universiteit wist ik nog niet precies wat ik wilde. Achteraf gezien had ik ook een ander beeld van het werk; tijdens mijn studie had ik het idee dat cijfermatig opstellen saai was. Nu ik dat in de praktijk heb gedaan, zie ik het verschil en vind ik het een stuk leuker. Dat ontdek je in een traineeship.”  

Bas wil verder als Controller, maar ontdekte in zijn traineeship ook dat hij meer leuk vindt: “Ik leer hier als accountant in brede zin van meerdere disciplines. Ik heb de organisatie leren kennen, de klanten en de systemen. Naast het samenstellen van jaarrekeningen ben ik nu ook steeds meer bezig met controlling. Ik krijg daarbij goede hulp van mijn buddy’s, zodat ik niet vastloop en mijn pad snel kan bewandelen.”

Leren van collega’s 

HLB Witlox Van den Boomen heeft alle disciplines voor een compleet advies in eigen huis. Wat merkt Bas daarvan in zijn praktijk? “Als Assistent Accountant heb ik veel te maken met belastingen. Vanuit mijn opleiding heb ik daar niet veel over geleerd, dus de inzichten die ik van mijn fiscale en belastingcollega’s krijg kan ik goed gebruiken. Bij aangiftes bijvoorbeeld, wanneer je een investeringsaftrek kan toepassen of hoe je moet afschrijven. Bij een financieringsaanvraag kan ik collega’s van Corporate Finance en Control raadplegen.”   

Multidisciplinair samenwerken heeft volgens Bas voordelen voor hem én voor klanten: “Ik kan me daardoor richten op wat ik zelf goed kan en leuk vind. En een klant kan erop vertrouwen dat er op elk onderwerp een specialist naar heeft gekeken. Ze kunnen bij ons een totaalpakket afnemen, van salarisadministratie tot bedrijfsovername.”

Van boeren tot bakkers 

Bas woont in Beek en Donk. Zijn vacature stond open voor kantoor Waalre, maar in overleg heeft Bas voor standplaats Gemert gekozen. Daar bestaat zijn klantenpakket uit veel verschillende soorten bedrijven: “Van productiebedrijven tot holdings, van boerenbedrijven tot bakkers. Het zijn uitdagende klanten, soms met meerdere ondernemingen die samenhangen. Ook de onderwerpen vind ik leuk en leerzaam. Zo ben ik nu bezig met verschillen in voorraad en verkoop met vreemde valuta. Ook met een balansdossier dat een klant nodig heeft voor financiering bij de bank. Al die kennis neem je mee in nieuwe dossiers.”

Tijd voor tennis 

De carrièregarantie ‘flexibele voorwaarden’ is voor Bas een uitkomst: “Ik tennis en padel zeer regelmatig. Dan is het fijn dat ik mijn dag flexibel kan indelen en zo tijd kan creëren om te trainen of een wedstrijd te spelen. Verder woon ik samen met mijn vriendin en hebben we sinds een paar maanden een puppy. Daar willen we samen voor zorgen, dus is het fijn om af en toe thuis te zijn om elkaar af te wisselen.”   

Bas is een nachtmens en is in de avond vaak op zijn best. “Van 9 tot 5 is niet ideaal voor mij. Soms wil je eerder of later beginnen, of soms heb je gewoon even niet de juiste focus. Dan kan ik beter naar huis gaan en in de avond werk inhalen, dat is beter dan dat je de tijd uitzit. Het is fijn dat ik mijn uren zo flexibel kan indelen.”

Waardering in je werk  

In welk opzicht ervaart Bas dat hij ertoe doet in zijn werk? “Dat begon al bij mijn start. Er is toen goed meegedacht met mijn traineeship, waardoor mijn wensen en die van kantoor goed op elkaar aansluiten. Collega’s hebben ook oog voor mij. Ze zijn betrokken bij hoe het met me gaat, ook privé. Op evenementen als het HLB WVDB Café, heb ik collega’s leren kennen van andere vestigingen, waar ik nu ook nog buiten het werk contact mee heb. En last but not least krijg ik waardering van klanten. Elke woensdag ga ik naar een klant toe en daarvan krijg ik regelmatig te horen dat ze het fijn vonden dat ik er was en dat ze blij zijn. Ik hoef niet met de eer te strijken, maar waardering is altijd fijn. Zeker als je kunt bijdragen en het verschil kunt maken.”

Ambitie waarmaken 

Bas vindt het heel belangrijk om zichzelf te kunnen ontwikkelen in zijn werk: “Je gaat werken met de ambitie om ergens te komen. Alle carrièregaranties spelen daar een goede rol in vind ik. Als je iets nodig hebt om te kunnen zijn wie je wil zijn, wordt daarin meegedacht. Dat geeft me het gevoel dat ik ook voor mezelf bezig ben. Ik voel me fijn, kan de dingen doen die ik wil doen en word daarbij geholpen.” De beste versie van Bas? “Als ik met plezier naar het werk blijf gaan en in een flow zit. Want ik ga het best op drukte, dan ben je elke dag lekker bezig en heb je veel afwisseling. Verder wil ik blijven doen wat ik leuk vind, met genoeg mogelijkheden om me te ontwikkelen in werk en privé.”  

Wil jij ook de carrièregaranties van Bas?

Ontdek de 5 carrièregaranties van HLB Witlox Van den Boomen en vind jouw baan bij de nieuwste vacatures.   

Assistent Accountant - Audit

Ontwikkel je snel met hulp van je collega's en jouw controleskills.
 
Jouw rol als Assistent Accountant Audit 
  • Je controleert de relatief eenvoudigere posten en processen. 
  • Je beoordeelt ze en komt onder begeleiding van een opdrachtleider tot verbeteringsvoorstellen. 
  • Je voert (deel)opdrachten uit in samenwerking met collega’s en andere disciplines. 
  • Jouw rol is ideaal om snel te groeien, als accountant én als persoon. Je krijgt veel ruimte, kansen en verantwoordelijkheden en mag meteen al veel klantcontact hebben. Je ontwikkelt jezelf met hulp van onze Academy met tal van opleidingen en trainingen. Bovendien krijg je een brede kijk op het vak doordat je samenwerkt in multidisciplinaire teams. Een ideale baan om het beste uit jezelf te halen in een ambitieuze, warme organisatie! 
 
Jouw team  
Bij welke vestiging wil jij werken? Dat ontdekken we graag met jou. Je werkplek is in elk geval flexibel: vanuit huis, op een andere vestiging of bij een klant op locatie. Je hoort bij de business line Audit. Daarin krijg je ruim 135 collega’s die er zijn om jou te helpen, want bij ons werken we samen aan het beste resultaat. Je leert van je accountancycollega’s, maar ook van onze fiscalisten, corporate finance adviseurs en van de advocaten en notarissen van onze strategische alliantiepartner VDB Advocaten Notarissen. Al die disciplines in huis, dat is uniek in onze branche.
 
Dit heb je: 
  • Een (bijna) afgeronde HBO- en/of WO-opleiding Accountancy of Bedrijfseconomie. 
  • Bereidheid tot het volgen van de RA-studie. 
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden. 
  • Affiniteit met het midden- en kleinbedrijf is een pre. 
  • Je bent gedreven, kwaliteitsgericht, analytisch en proactief. 
 
Dit krijg je: 
  • Goed salaris, zoals dat hoort bij jouw functie en ervaring.  
  • 30 vrije dagen (bij fulltime) + opties: feestdagen ruilen en 2 weken extra.  
  • Ontspannen werken in een platte, open sfeer zonder pakkencultuur.  
  • Alle ruimte om zelfstandig je functie te vormen en je talenten te benutten. 
  • Gezonde werkdruk met de vrijheid om te werken waar en wanneer je wil. 
  • Laptop, de nieuwste iPhone en de inrichting voor je thuiswerkplek. 
  • Veel carrière- en doorgroeimogelijkheden voor een snelle volgende stap. 
  • Auto van de zaak of vergoeding van reiskosten, mobiliteit en onkosten. 
  • Goede pensioenregeling en kosteloze arbeidsongeschiktheidsverzekering. 
  • Grenzeloos samenwerken met collega's uit binnen- en buitenland. 
  • De 5 carrièregaranties die je alleen bij HLB Witlox Van den Boomen krijgt. 

 
Doorgroeimogelijkheden 
Vanuit deze rol krijg je de ruimte om door te groeien in de diepte binnen de afdeling Audit, of in de breedte op andere afdelingen in de organisatie. Samen houden we op elk moment in je carrière oog voor wat je wil.  
 
Daarom werken al ruim 600 collega’s bij ons: 
  • Je werkt voor mooie, uitdagende klanten 
  • Je werkt samen in multidisciplinaire teams  
  • Je werkt flexibel in tijd en locatie 
  • Jouw werk doet ertoe bij collega’s en klanten 
  • Je ontwikkelt je tot de beste versie van jezelf
 
Heb jij interesse in deze vacature, maar twijfel je of het bij je past?

Neem dan contact op met Richelle Wesseling (+31 881 948 551 en richelle.wesseling@hlb-wvdb.nl) Wij denken in mogelijkheden en staan open voor iedereen die zich groots wil ontwikkelen!

 

#LI-ML1

Meer weten

Ervaren Belastingadviseur - Internationale Adviespraktijk

Help uitdagende ondernemers en enthousiaste collega’s verder.  
 
Jouw rol als Belastingadviseur Internationale Adviespraktijk  
  • Je coördineert advieswerkzaamheden binnen ons kantoor en begeleidt (junior) belastingadviseurs. 
  • Je signaleert probleemstellingen, maakt analyses en verzorgt gedegen en kwalitatieve adviezen richting de klant. 
 
Samen geef je nóg sterkere adviezen. Je werkt met collega’s in alle disciplines,  van accountants en corporate finance adviseurs tot de advocaten en notarissen van onze strategische alliantiepartner VDB Advocaten Notarissen. Met hun hulp en onze digitale voorsprong adviseer jij je klanten nog scherper. Je krijgt veel ruimte, kansen en verantwoordelijkheden en werk dat ertoe doet! 
 
Jouw team  
Wil jij werken in Waalre of in Waalwijk? Dat ontdekken we graag met jou. Jouw werkplek is in elk geval flexibel: vanuit huis, op een andere vestiging of bij een klant op locatie. Je hoort bij de business line Belastingadvies. Daarin krijg je ruim 115 collega’s die er zijn om jou te helpen, want bij ons werken we samen aan het beste resultaat. Zoveel disciplines in huis, dat is uniek in onze branche. En daar plukken jij en je klanten de vruchten van. 
 
Dit heb je: 
  • Afgeronde WO-opleiding Fiscaal Recht of Fiscale Economie. 
  • Minimaal 6 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur bij een middelgroot / groot belastingadvieskantoor. 
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel Nederlands als Engels en uitstekende commerciële vaardigheden. 
  • Je bent besluitvaardig, creatief, onafhankelijk, een netwerker, stressbestendig en vakkundig. 
 
Dit krijg je: 
  • Goed salaris, zoals dat hoort bij jouw functie en ervaring.  
  • 30 vrije dagen (bij fulltime) + opties: feestdagen ruilen en 2 weken extra.  
  • Ontspannen werken in een platte, open sfeer zonder pakkencultuur.  
  • Alle ruimte om zelfstandig je functie te vormen en je talenten te benutten. 
  • Gezonde werkdruk met de vrijheid om te werken waar en wanneer je wil. 
  • Laptop, de nieuwste iPhone en de inrichting voor je thuiswerkplek. 
  • Veel carrière- en doorgroeimogelijkheden voor een snelle volgende stap. 
  • Auto van de zaak of vergoeding van reiskosten, mobiliteit en onkosten. 
  • Goede pensioenregeling en kosteloze arbeidsongeschiktheidsverzekering. 
  • Grenzeloos samenwerken met collega's uit binnen- en buitenland. 
  • De 5 carrièregaranties die je alleen bij HLB Witlox Van den Boomen krijgt. 

 
Doorgroeimogelijkheden 
Vanuit deze rol krijg je de ruimte om door te groeien in de diepte binnen de afdeling Belastingadvies, of in de breedte op andere afdelingen in de organisatie. Samen houden we op elk moment in je carrière oog voor wat je wil.  
 
Daarom werken al ruim 600 collega’s bij ons: 
  1. Je werkt voor mooie, uitdagende klanten
  2. Je werkt samen in multidisciplinaire teams  
  3. Je werkt flexibel in tijd en locatie 
  4. Jouw werk doet ertoe bij collega’s en klanten 
  5. Je ontwikkelt je tot de beste versie van jezelf
 
Heb jij interesse in deze vacature, maar twijfel je of het bij je past?
Neem dan contact op met Kim Verbeek (+31 881 948 136 en kim.verbeek@hlb-wvdb.nl). Wij denken in mogelijkheden en staan open voor iedereen die zich groots wil ontwikkelen.
Meer weten

Controleleider Audit

Jouw rol als Controleleider Audit 
  • Je helpt met het plannen en uitvoeren van audit-opdrachten, het terugkoppelen daarvan naar klanten en het tijdig inschakelen van andere professionals.  
  • Je denkt kritisch na over alle mogelijkheden en welke werkzaamheden we moeten verrichten tijdens onze audit.  
  • Je coacht de minder ervaren collega’s in de auditpraktijk en werkt in teams samen met andere disciplines. 
 
In jouw rol werk je veel samen. Je wordt getraind en actief betrokken bij advisering in fiscaliteiten en zet die kennis ook in bij andere disciplines, van belastingadviseurs tot HR-adviseurs en collega’s van het notariaat of advocatuur. Ook neem je deel aan verschillende overlegvormen, zoals het vaktechnisch overleg. Een leuke, leerzame baan in een ambitieuze en warme organisatie! 
 
Jouw team  
Bij welke vestiging wil jij werken? Dat ontdekken we graag met jou. Jouw werkplek is in elk geval flexibel: vanuit huis, op een andere vestiging of bij een klant op locatie. Je hoort bij de business line Audit, met ruim 135 collega’s. Je leert van alle disciplines die we in eigen huis hebben en werkt in een ontspannen en gelijkwaardige sfeer samen, van bespreking tot borrel.   
 
Dit heb je: 
  • Afgeronde HBO- en/of WO-opleiding Bedrijfseconomie of Accountancy.  
  • Afgeronde RA-opleiding of studerende voor RA.  
  • Ruime werkervaring in de accountancy.  
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. 
 
Dit krijg je: 
  • Goed salaris, zoals dat hoort bij jouw functie en ervaring.  
  • 30 vrije dagen (bij fulltime) + opties: feestdagen ruilen en 2 weken extra.  
  • Ontspannen werken in een platte, open sfeer zonder pakkencultuur.  
  • Alle ruimte om zelfstandig je functie te vormen en je talenten te benutten. 
  • Gezonde werkdruk met de vrijheid om te werken waar en wanneer je wil. 
  • Laptop, de nieuwste iPhone en de inrichting voor je thuiswerkplek. 
  • Veel carrière- en doorgroeimogelijkheden voor een snelle volgende stap. 
  • Auto van de zaak of vergoeding van reiskosten, mobiliteit en onkosten. 
  • Goede pensioenregeling en kosteloze arbeidsongeschiktheidsverzekering. 
  • Grenzeloos samenwerken met collega's uit binnen- en buitenland. 
  • De 5 carrièregaranties die je alleen bij HLB Witlox Van den Boomen krijgt. 
 
Daarom werken al ruim 600 collega’s bij ons: 
  1. Je werkt voor mooie, uitdagende klanten 
  2. Je werkt samen in multidisciplinaire teams  
  3. Je werkt flexibel in tijd en locatie 
  4. Jouw werk doet ertoe bij collega’s en klanten 
  5. Je ontwikkelt je tot de beste versie van jezelf  
 
Interesse, maar ook nog twijfels? 
Neem contact op met Richelle Wesseling (+31 881 948 551 of richelle.wesseling@hlb-wvdb.nl). Wij denken graag met je mee in mogelijkheden en staan open voor iedereen die zich groots wil ontwikkelen. 
Meer weten

Stel je vraag

Heb je een vraag of wil je meer informatie over werken bij ons? Stel je vraag. Antwoord gegarandeerd. 

Jacqueline Damen-Herps_full-color